כ"ט בנובמבר

הסיפור הגדול של מאחורי הקלעים בהכנת הטקס בנושא כ"ט בנובמבר שהתקיים באולם ספורט בית הספר אפק,ראש העין,מה באמת קרה שם?הסיפור המלא,בטקסט זה:
 
אחד מימי רביעי,שעה 2,פגישת מועצת התלמידים נערכה בכיתה ב'2 בבית הספר 'אפק',ולנו,חברי המועצה,נודע על טקס העתיד להתרחש ארבעה ימים לאחר מכן,נדהמתי,לא האמנתי שנוכל לבצע את הטקס בזמן כה קצר,3 ימים בקושי,ועוד פרט חשוב:הלא הטקס עוסק בהכרזת המדינה שבה אנו נמצאים,וחיים,ונלחמים עליה,מדינת ישראל.
 
לאחר ספיגת ההלם,התחלתי לסדר פרטים במוחי,כל מה שקרה:ההצבעה,המלחמה שהתחילה 3 שעות לאחר ההכרזה,דוד בן גוריון המכריז בישראל,ועוד...
 
כשהתחלנו את החזרות,הן גזלו מאיתנו לא מעט שעות לימוד,ואף הפסקה-שתיים המוקדשות למטרות אילו,אני הייתי בין הראשונים שפותחים את הטקס,ולכן,כאן אני מציג (למיטב זכרוני) את כל המערכות שתוכננו ובוצעו בטקס.
 

הטקס היה מורכב מ-5 חלקים:פתיחת הטקס,טליתות,הרצל,דגלים,ואחרון – סיום טקס.

להלן הסבר תמציתי של כל אחד מחמשת הנושאים המרכזיים:
 
בפתיחת הטקס עלו קריינים לבמה,אני הייתי השני בתור,ואחרי עוד 3 קריינים.פתחנו בברכת שלום,הצגנו מידע וכו'.
בחלק השני של הטקס (טליתות) כשמו כן הוא:לבמה עלו בנים ובנות (בנים עם טליתות,ובנות בלי)
כשפניהם מיועדות לכיוון מזרח,והם מבצעים תנועות תפילה,וקראו בקול תפילות שונות,וכקודמיהם,ירדו מהבמה.
החלק השלישי של הטקס היה החלק הכי מעניין,לדעתי,ובו סופר על הרצל.
 
הרצל ניסה לשכנע את הקהל לגבי טענותיו שמדינה יהודית היא חשובה,להרצל התלוו שני קריינים שהסבירו מי הוא (מי הוא הרצל)הקטע היה מאוד משעשע ומעניין,לדעתי.
 
במערכה הרביעית די התקשרה למערכה שלפניה,מפני שב'סצנה' מס' 4 בטקס סופר על תוצאות שכנועי הרצל:ההצבעה באו"ם,על הקמת מדינה יהודית
 
כמובן ,אין כמו המקור:הושמעה ההקלטה של ההצבעה,ודגלים הונפו בכל פעם שמדינתם הושמעה ברקע.
כמעט סיימנו את הטקס:כל חברי המועצה עלו לבמה,כיתות ה'-ו' יישבו על שפת הבמה וכיתות ג'-ד' יישבו מאחורי גבי חבריהם.
קריין אחד קרא:הקהל מתבקש לעמוד דום לשירת ה'תקווה',כל הקהל עמד דום,כדבריו,והושמעה ה'תקווה'.
לאחר המנגינה נשמעו מחיאות כפיים והטקס-תם ולא נשלם,שכן הוא יתקיים גם בשנה הבאה,ובשנים הבאות והרבות מבלי-ספור....
 
כתב:אייל חדד-מועצת תלמידים
טקס מועצת התלמידים תשס"ח